סיעתא מובייל (Nasdaq:SYTA) – חברה קטנה, בוסטר גדול לתיק ההשקעות

מי שעוקב אחרי הבלוג בוודאי מופתע על כך שאני כותב על מניה שנסחרת מחוץ לישראל, אך למרות שסיעתא נסחרת בנאסד”ק (Siyata Mobile Inc. SYTA) שיהיה ברור – היא יותר ישראלית מחברות רבות שנסחרות בישראל. המחקר והפיתוח של החברה נעשה בישראל, המנכ”ל, מרק סילפרוינד, ישראלי, ובעלי המניות הגדולים הם ישראלים גם כן (כולל פסגות ומור). רוב המכירות שלה היו בישראל עד שנת 2019 ואפילו השם של החברה מגיע מהביטוי הארמי ‘סיעתא דשמיא’ .

סיעתא גם קשורה קשר היסטורי לאחת החברות האהובות עליי- אקסל סולושנס. קצת היסטוריה: מרק מנכ”ל סיעתא ורונן מנכ”ל אקסל הקימו יחד בשנת 2004 את אקסל טלקום. לפני 5 שנים התפצלה הפעילות – מרק ניהל את סיעתא שהונפקה בבורסת קנדה ורונן המשיך לנהל את אקסל טלקום שפעילותה נמכרה ועברה לאקסל סולושנס. כלומר סיעתא היא לא ‘סתם’ חברה בנאסד”ק אלא חברה מבית ישראלי וממשפחה טובה.

אם נסכם את הרעיון במשפט – סיעתא שנסחרת לפי שווי שוק של כ-17 מיליון דולר יכולה להציג תוך שנתיים רווח נקי גדול משווי השוק הנוכחי שלה, ולהערכתי להגיע לשווי שוק של 90 מיליון דולר ואף 250 מיליון דולר בשנתיים-שלוש הקרובות.

נתחיל בהתחלה.

הפעילות של סיעתא

סיעתא מפתחת ומספקת פתרונות תקשורת סלולרית בארצות הברית, קנדה, אירופה, אוסטרליה והמזרח התיכון ומתמקדת בשני תחומים: מכשירי קשר דרך הסלולר או PoC (קיצור של Push to Talk Over Cellular) ומאריכי טווח סלולרי.

מכשיר קשר דרך הסלולר

בואו נתחיל בלדבר קצת על הקטגוריה המתחרה של PoC – מכשירי קשר באמצעות רדיו (Land Mobile Radio – LMR). מכשיר גדול ומגושם שמאפשר העברת קול מיידית על גלי רדיו. ה-LMR משמש תעשיות רבות כולל מוניות, אוטובוסים, כוחות ביטחון וכוחות חירום – משטרה, מכבי-אש, אמבולנסים, תעשיית האירוח, תעשיית נפט וגז, לוגיסטיקה, משאיות, אוטובוסים, בניה, תשתיות ועוד. שוק ה-LMR נשלט על ידי חברות ענק כולל Motorola, Kenwood, Harris

הבעיה עם ה-LMR היא שמדובר בפתרון לא יעיל, עם יכולות מוגבלות. כמה מחסרונותיו של ה-LMR:

ראשית, בנייה ותחזוקה של רשתות רדיו עצמאיות זה פתרון מאוד יקר ולא יעיל. שנית, יש יותר מ-10,000 רשתות רדיו עצמאיות ברחבי ארה”ב שלעתים קרובות אינן תואמות ומשתמשות בתדרים שונים, מה שיוצר קשיים בעבודה משותפת. שלישית, לרשתות הרדיו יש טווח מוגבל מאוד ואזורים רבים ללא קליטה.

רביעית, הרדיו תופס מקום בתא הנהג ופותר רק בעיה אחת – תקשורת באמצעות קול עם גורמים בעלי רדיו. כלומר, תא הנהג צריך לכלול מכשיר שונה לטלפון, ניווט, כלי ניהול צי וקופסה שחורה בנוסף לרדיו מה שמוסיף עלויות ומוסיף מורכבות לא הכרחית לאזור הנהג המצומצם, בו ה”נדלן” יקר.

POC לעומת זאת עובד על גבי הרשת הסלולרית ומאפשר, מלבד העברת קול מיידית, גם העברת דאטא ברשת דור רביעי ונתוני GPS. מכשיר PoC יכול לשמש כמכשיר קשר, מכשיר ניווט, מכשיר לניהול צי עם אפליקציות יעודיות ומגוונות,קופסה שחורה ועוד.

שוק ה-PoC צומח במהרה בשנים האחרונות ולמרות שה-LMR הוא מוצר מיושן, גם שוק ה-LMR ממשיך לצמוח בקצב נאה.

שוק ה-PoC צפוי לצמוח בכ-50% עד 2023.מקורות למטה.

על אף שהתחזית צופה גידול בשני התחומים במקביל, אני חושב שיש כוחות חזקים שידחפו בשנים הקרובות מעבר מ-LMR ל-PoC, כולל בראש ובראשונה המפעילים הסלולארים שרוצים להשתלט על התחום. כמו כן, האתגר למצוא טכנאי רדיו ולתחזק רשתות עתיקות ילכו ויתחזקו עם השנים ויגרמו ל-PoC להתחזק על חשבון הרדיו. כיום, בכל אופן, שניהם גדלים במקביל.

היתרון ברשת סלולרית על פני רשת רדיו

רשת סלולרית בהשוואה לרשת רדיו דורשת גם פחות השקעה מראש (Capex) וגם פחות הוצאה שוטפת (Opex).

מבחינת הוצאה מראש- כדי להקים רשת רדיו צריך להקים רשת חדשה או לשלם על שימוש ברשת קיימת, והקמת רשת ספציפית עבורך זה עניין יקר. יש צורך ברכישת תדרים מהמדינה וניהולם השוטף, הקמת אנטנות ברחבי העיר/אזור/מדינה בהשקעה עצומה שיכולה להגיע בקלות לסכומי עתק. בנוסף, מכשירי הרדיו עצמם יקרים מאוד ומחירם מגיע לאלפי דולרים עבור פתרון להעברת קול בלבד. מכשירי PoC לעומת זאת עולים בדרך כלל מאות דולרים ומשתמשים ברשת הסלולרית הקיימת.

מבחינת הוצאה שוטפת – בזמן שפתרון PoC דורש כהוצאה שוטפת כרטיס SIM בלבד (שבארה”ב עולה סביב 45$ לחודש) ועל הדרך פותר גם את הצורך בטלפון, GPS, קופסה שחורה ומכשיר לניהול רכב, פתרון רדיו בעבור פתרון קול בלבד דורש תחזוקה פיזית של רשת מגדלי רדיו וביצוע תחזוקה ותיקונים על ידי טכנאי רדיו – מקצוע שהולך ונכחד מהעולם ובהתאם נהיה הרבה יותר יקר וקשה להשגה.

אם היתרונות כל-כך גדולים, מדוע לא כולם עוברים ל-PoC? הסיבות העיקריות הן לדעתי 1. ‘עלות שקועה’- אחרי השקעה כל-כך גדולה במכשירי רדיו אף אחד לא רוצה להודות בטעות ולהתחיל מאפס, למרות שזה יוריד לו גם את ההוצאה השוטפת ו-2. מכשירי ה-PoC ברשת הסלולר הישנה (2G) לא היו אמינים כמו רדיו. מאז המצב השתפר אך ייקח זמן עד שהשוק יבין זאת.

לדעתי הכוחות שדוחפים מעבר ל-PoC כמו הצורך למצוא טכנאי רדיו ולתחזק רשתות עתיקות ילכו ויתחזקו עם השנים ויגרמו ל-PoC להתחזק על חשבון הרדיו. כיום, בכל אופן, שניהם גדלים במקביל.

FirstNet

החסרונות של ה-LMR הובילו את קונגרס ארה”ב ליצור את FirstNet – גוף ממשלתי עצמאי שמנוהל ונבנה על ידי AT&T. פרסט-נט בא לטפל בהמלצת ועדות שלאחר מתקפות ה-11 בספטמבר, אז התגלו בעיות תקשורת קשות אצל כוחות ההצלה.

פירסט-נט מעודד את השימוש בטכנולוגיית PoC בשימוש ברשת 4G שמאפשרת העברת קול מיידית, העברת דאטא ומאות אפליקציות שונות שמיועדות ספציפית לפירסט-נט (ניהול צי, שעון נוכחות, כלי ניווט, לחצן מצוקה ועוד).

מוצר הדגל – Uniden UV350

ה-UV350 הוא מכשיר ה-PoC היחיד לרכב שמאושר על ידי ספקיות הסלולר המובילות בארה”ב ועל ידי Firstnet, גוף שהוקם אחרי מתקפות ה-11 בספטמבר עם תקציב נדיב במטרה לדאוג לצרכי התקשורת של כוחות הביטחון.

ה-UV350 המשלב מכשיר קשר על סלולר ב-4G שתמיד זמין ותמיד פועל, סמארטפון אנדרואיד ו-GPS יחד עם אנטנה על גג הרכב , רמקול חזק בתוך הרכב ומיקרופון מנטרל רעשים שמיועדים לרכב. ה-UV350 יכול אפילו לשמש כ-‘Blackbox’ – מכשיר telematics שעוקב אחרי ביצועי הרכב, שמן, דלק, טמפרטורה, עירנות נהג – הכל עם האפליקציות והתוספות המתאימות.

הסרטונים הבאים מראים בירור איך נראה ה-UV350 ברכב וכמה מיתרונותיו:

ניתן להתקין על ה-UV350 אפליקציות יעודיות. למשל כל אפליקציות ה-FirstNet אמורות לעבוד עליו.

זו השוואה בין ה-UV350 לפתרונות דומים:

יחידה של UV350 נמכרת ב- 1,000 דולר, עם אפשרויות לתוספות כמו – אנטנה מורחבת, מיקרופון מיוחד, מאריך טווח סלולרי, אחריות מורחבת ועוד, אך היופי הוא שהמפעילות הסלולריות שמאוד רוצות להפעיל עוד כרטיסי SIM במחיר של 45$ לחודש מסבסדות את העלות של ה-UV350 לסביב 300-500$! ראו למשל כאן:

טלפונים מוקשחים

קטגוריית המוצרים השניה של סיעתא בתחום מכשירי הקשר דרך הסלולר היא טלפונים מוקשחים.

בניגוד ל-UV350 הייחודי, לטלפונים המוקשחים של סיעתא יש מתחרים. היתרון העיקרי של סיעתא בתחום הוא המחיר והיצע המכשירים – המכשירים של סיעתא זולים מהמכשירים של המתחרים ובניגוד למתחרות, יש לסיעתא גם מכשיר לרכב וגם מאריך טווח סלולרי – כך שניתן לרכוש מסיעתא את כל צורכי ה-PoC של העסק מה שנותן, מעבר ליתרון במחיר, גם יתרון בהתנהלות השוטפת שכן יש רק גורם אחד – סיעתא- מולו ניתן להתנהל.

מאריכי טווח סלולריים

קו מוצרים נוסף של סיעתא הוא מאריכי טווח סלולריים. מאריך טווח הוא מכשיר שמגדיל משמעותית את טווח הקליטה הסלולרי והעברת מידע, כולל 4G. אם אתם גרים בבקתה מרוחקת ויש לכם קליטה כלשהי, אפילו מדיי פעם, אז אם תתקינו מאריך טווח סלולרי תהיה לכם קליטה מצוינת כל הזמן.

אתם יכולים להתקין את מאריך הטווח על בניין מגורים עם קליטה חלשה ולקבל קליטה מצוינת, בבית מגורים מרוחק מאנטנות ועל משאית, אוטובוס או רכבי כוחות הצלה שיוצאים לעתים רדיו וקליטה סלולרית. הסינרגיה של מאריכי הטווח הסלולריים עם המוצרים של סיעתא מצוינת. סיעתא היא החברה היחידה שמוכרת גם מכשירי PoC וגם מאריכי טווח סלולריים – מוצר משלים לחלוטין ומאותה חברה.

למעשה, אפילו בבניין שלי במרכז עיר גדולה הקליטה לא מספיק טובה (פס אחד) והייתי שמח בהשקעה חד פעמית לפתור את הבעיה. הסרטון הבא מסביר היטב את הפתרון:

בעולם העבודה בתקופת הקורונה – עובדים רבים לא יכולים להרשות לעצמם להיות בלי קליטה סלולרית טובה בבית, כך שמיליוני בתים פרטיים באמריקה שופעת הפרברים ובאיזורים כפריים צריכים פתרון.

יתרון נוסף שיכול לעניין רוכשים הוא שטלפון באזור קליטה נמוכה פולט הרבה קרינה ומבזבז הרבה סוללה כדי ליצור קשר עם המגדל הסלולרי המרוחק. מאריכי טווח סלולריים מקלים על הטלפון לקלוט את האות וגורמות לו לפלוט הרבה פחות קרינה.

שוק מאריכי טווח הסלולרי נשלט בעיקר על ידי חברות בינוניות פרטיות שאינן מוכרות אך מוכרות כל אחת בין עשרות מיליוני דולרים ואף מעל מאה מיליון דולר בשנה. היתרונות העיקריים של סיעתא הם המותג היחסית מוכר (Uniden) והאפשרות למכור את מאריכי הטווח יחד עם מכשירים נוספים, ובפרט ה-UV350. יתרון נוסף של מאריכי הטווח של סיעתא הוא הקשר עם המפעילים הסלולריים והעובדה שהמגביר שלהם עובד עם כל הרשתות.

פוטנציאל השוק

בשוק ה-PoC ניתן לעשות קירוב לגודל השוק בארה”ב לפי מספר הרכבים המסחריים והציבוריים. לפי VDC Research קיימים 24 מיליון רכבים מסחריים ורכבים ציבוריים בארה”ב. 5.5 מיליון רכבים פרטיים לפי החלוקה הבאה:

17.5 מיליון משאיות:

ו-655 אלף אוטובוסים, מתוכם 480 אלף אוטובוסים ‘צהובים’ המובילים תלמידים.

יש לומר שמתוך משתמשי PoC 43.7% מעדיפים טלפונים רגילים, כ-50.6% מעדיפים טלפונים מחוספסים וכ-25% מעדיפים פתרון ברכב (כלומר, UV350)

כלומר, השוק הפוטנציאלי ל-PoC הוא כ-20 מיליון רכבים, רובם חלק מציי רכב עם 15 רכבים ומעלה – וזה בארה”ב בלבד. סיעתא פועלת במדינות רבות ברחבי העולם ובכמה יבשות. האם העובדה שהיקף השוק כל כך גדול אומרת שיהיו מיליונים של מכירות? ממש לא. חלק מכלי הרכב ינסו להסתדר עם הטלפון הנייד הרגיל של הנהג, בחלק יהיה מכשיר קשר באמצעות רדיו ובחלק נוסף יהיה פיתרון PoC שאינו של סיעתא. בכל זאת יש מקום לאופטימיות – בהתאם לתחזיות יותר ויותר רכבים יעברו לפתרון PoC, כולל ה-UV350 של סיעתא כי זה מוצר שטוב למפעילות הסלולר.

מוצר שמפעילות מתות למכור

אחד הדברים החביבים עליי בסיעתא הוא שיש לה דריסת רגל אצל המפעילות הענקיות בארה”ב(AT&T, VEVIZON ואולי גם T-MOBILE בדרך). סיעתא השיגה אישורי סוג למוצרים שלה אצל המפעילות הגדולות- תהליך מייגע ויקר שלא הרבה חברות לוקחות על עצמן. למעשה, כמעט לאף אחת ממתחרותיה של סיעתא אין אישורים כאלה אצל החברות הגדולות, ולחברות הגדולות יש אינטרס חזק למכור את המוצרים שלה. מדוע? מכיוון שהאינטרס החזק ביותר של מפעילות הסלולר הוא ‘להפעיל’ מנויים חדשים.

כל כרטיס SIM בארצות-הברית מכניס למפעילה בארה”ב 45 דולר ומעלה לחודש, שיורדים ישירות לרווח הנקי. בהיוון פשוט – כל מנוי סלולר חדש שווה אלפי ועשרות אלפי דולרים למפעילה – הרבה יותר מסתם למכור אייפון 12 פרו באלף דולר ברווח של דולרים בודדים . בהתאם, מבדיקה שלי עולה כי במפעילות הגדולות נהוג לתמרץ אנשי מכירות על הפעלת מנוי חדש (Activations) בתגמול של כ-30 דולרים, בהשוואה לדולרים בודדים על מכירת מכשיר חדש.

אבל איך יוצרים מנויים חדשים כשלכולם כבר יש טלפון? ובכן, תחום ה-PoC יוצר למפעילות הזדמנות ענקית. הוא מאפשר לחברות הטלקום למכור עשרות ומאות אלפי מכשירים וכרטיסי סים חדשים שיחליפו יחידות רדיו ישנות. אם ללקוח של מפעילה מסוימת יש במקרה צי של 100 משאיות ורכבים מסחריים שמנוהל בצורה מיושנת באמצעות רדיו ואיש המכירות יצליח לשכנע אותו לשדרג את הצי ל-UV350 כדי לאפשר מעקב, זמינות ותקשורת תמידיים עם הנהגים בצי – כולם יצאו מרוצים. הלקוח יקבל כלי עבודה מצוין ורחב לניהול העסק שיחזיר את עצמו בשיפור התפוקה והזמינות, חברת הסלולר תמכור 100 מנויי סלולר חדשים שיכניסו לה כ-2,500 דולר בחודש, איש המכירות יקבל בונוס של כמה אלפי דולרים, וסיעתא תמכור 100 מכשירי UV350 תמורת 1,000 דולר ליחידה פלוס תוספות שונות, אולי אפילו מאריך טווח סלולרי ב-500 דולר ליחידה. כלומר, בעסקה כזו ההכנסות לסיעתא יהיו מעל 100,000 דולר ברווח גולמי של כ-35%. מהר מאוד אנשי המכירות וחברות הסלולר יבינו שמיקוד בלקוחות עם ציי רכבים וניסיון למכור להם מוצרי PoC יכול להיות רווחי מאוד עבורם – והם לא יהיו צריכים שכנוע כדי לשווק את המוצרים של סיעתא, וסיעתא יכולה להמשיך לפעול כחברה רזה ויעילה.

יתרון נוסף מצד מפעילות הוא שלראשונה קיימת חברה אחת – סיעתא מובייל – שמוכרת 3 קווי מוצרים קשורים- גם מכשירים לרכב, גם מכשירים מוקשחים וגם מאריכי טווח. כאשר לקוח חזק עם צי של מכשירים מתקשר למפעילה שלו כי הוא לא מרוצה מאיכות השמע או הקליטה במכשיר המוקשח שלו ברכב – אז במקרה של חברה מלבד סיעתא הבעיה יכולה להיות במכשיר המוקשח עצמו, ברכב, בחברה שמוכרת את הערכה לרכב (Car kit) או בחברה שהתקינה מאריך טווח סלולרי. כשההתקנה היא של סיעתא לעומת זאת – יש רק גורם אחד לפנות אליו, והבעיות גם יהיו נדירות יותר בגלל האינטגרציה המותאמת בין המכשירים.

עוד יתרון עבור חברות הטלקום ואנשי המכירות במוצרים של סיעתא הוא שאם אתה מוצא את הלקוח הנכון – בעל חברה עם צי רכבים או משאיות, לקוח ממשלתי וכו’ שמתוסכל מרשת הרדיו המיושנת שלו ומחפש פתרון לניהול צי – אם תמצא את הלקוח הנכון תוכל למכור לו עשרות ומאות כרטיסי סים בעסקה אחת יחד עם מכשירים לרכב, מכשירים מוקשחים ומאריכי טווח.

כל היתרונות האלה לחברות הטלקום הופך אותן ואת אלפי אנשי המכירות שלהם לאנשי מכירות של מוצרי סיעתא! חברות הטלקום יכולות בקלות לפנות לחברות וארגונים עם ציי רכב ולהסביר להם על היתרונות במעבר ל-PoC ובקניית המכשירים של סיעתא. סיעתא מקבלת כוח מכירה של גוף עצום – ללא עלות נוספת. למעשה – ייתכן מאוד שאפילו משתלם לחברות הטלקום לסבסד את המוצר של סיעתא! כל מה שחברות הטלקום רוצות זה את ה-45$ החודשי שלהן והן יילחמו כדי למכור את המכשירים של סיעתא.

למעשה, זהו מוצר שלמעשה מחליף טכנולוגיה מיושנת, ולכן כולם מרוויחים – הלקוח מקבל מוצר טוב יותר בעלות ראשונית ובעלות מתמשכת נמוכה יותר מרדיו, חברת הטלקום מסבסדת את המכשיר ומחזירה את ההנחה תוך פחות משנה וסיעתא מוכרת מכשיר בשולי רווח נאים.

פוטנציאל הכנסות חוזרות מאפליקציות

אני מעריך שבשנים הקרובות צי המכשירים הפעילים של סיעתא יגדל למאות אלפי מכשירים, ולא סתם מאות אלפי מכשירים אלא מכשירים אצל משתמשים שהם לרוב חלק מצי של רכבים, משאיות וכו’ ויש להם צרכים צפויים וברורים למה הם צריכים ורוצים שהמכשיר שלהם ידע לעשות בצורה חלקה . מה שסיעתא תוכל לעשות זה בסך הכל למצוא כמה שותפות עם אפליקציות שעובדות היטב על המכשירים שלה (ואולי אפילו עם התאמות ספציפיות) ולהציע אותם ללקוחותיה יחד עם המוצר כדרך להוסיף פונקציונליות נוספת, ולהתחלק בהכנסה החוזרת עם המפתחת.

אפליקציות פוטנציאליות כאלה הן למשל:

  1. אפליקציות Mobile Device Management שמאפשרות לשלוט ב’צי’ של מכשירים ניידים ולמשל להתקין אפליקציית ניווט ספציפית ב-100 מכשירי UV350 מרחוק.
  2. אפליקציות ניהול צי שמאפשרות למטה לראות איפה נמצאים כל הנהגים בכל רגע נתון.
  3. אפליקציות המשמשות כקופסא שחורה ומעדכנים את המטה בצריכת הדלק של המשאיות, מהירות נסיעה, שמן, דלק, נורת מנוע ועם תוספות – אפילו תשומת לב של הנהג לכביש.
  4. אפליקציית PoC ספציפית או אפליקציית ניווט שמותאמת למכשירי סיעתא.

אם סיעתא תצליח להנות מצי המנויים שלה ולמכור להם גם אפליקציות ב-5$ נוספים לחודש (ה-SIM לבדו עולה כאמור 45$ לחודש) הפוטנציאל הוא עצום. זה תרחיש דיי סביר בעיניי שיכול להפוך סיעתא לחברה עם הכנסות חוזרות ניכרות מתוכנה- אך לא נתחשב בתרחיש זה בתחזית הנוכחית. הגיע הזמן להיכנס קצת למספרים של סיעתא.

מספרים ותחזיות

הסיפור העיקרי בסיעתא הוא מעבר מהשוק הישראלי לשוק האמריקאי, בו החברה מציגה צמיחה יפה אפילו השנה:

[שימו לב לחולשה בישראל במחצית הראשונה של 2020. שוק הטלקום הישראלי חלש במיוחד בשל המחירים הנמוכים ולכן נפגע במיוחד בקורונה. כנראה נראה התאוששות לקראת השנה הבאה, אך השוק עליו אני שם דגש הוא השוק האמריקאי.]

סיעתא נכנסה ברצינות לשוק האמריקאי רק בשנה האחרונה, בדיוק לקראת משבר הקורונה, ושם נמצא הפוטנציאל הגדול שלה. רק באמצע 2019 הושק המוצר של סיעתא ברשת AT&T, רק במרץ 2020 השיקה סיעתא את ה-UV350 ברשת Verizon, ששולטת ב-2/3 משוק רכבי המשטרה, כבאיות ו-First Responders אחרים. רק באפריל 2020 השיקה סיעתא קו של בוסטרים סלולריים 4G . סיעתא גם השיקה באפריל מכשיר מוקשח חדש- Uniden UR5.

לפני כחודש השלימה סיעתא, שנסחרה עד אז בבורסת קנדה, גיוס הון של 12.6 מיליון דולר בו השתתפו גם פסגות ומור, וזאת לצורך מעבר מרישום למסחר בקנדה לרישום למסחר בנאסד”ק. הסיבה שסיעתא עשתה זאת היא לדעתי שסיעתא מעריכה שעכשיו אחרי שקיבלה אישורי סוג למפעילות הגדולות והיא מקבלת פידבק מלקוחות – הגיעה שעתה לפרוץ קדימה בגדול, וחבל לבזבז פריצה כל-כך משמעותית על בורסת קנדה הישנונית!
[למען הגילוי הנאות – הוצע לי להשתתף בהנפקה של סיעתא, אך העדפתי להמתין לאחר ההנפקה ולוודא שהציפיות שלי היו בכיוון. לפי כמות ההודעות החיוביות שיצאו מאז ההנפקה אני נוטה לחשוב שכן]

מכיוון שלוקח זמן ללמד את אנשי המכירות למכור מוצר חדש פלוס הפרעות הקורונה – אני מצפה בחודשים הקרובים נראה את סיעתא מאיצה קדימה. לפי התחזית שהצגנו קודם שוק ה-PoC צפוי לצמוח בכ-600,000 מכשירים בשנה אני מעריך באופן שמרני שסיעתא, עם קו המוצרים הרחב שלה (החברה היחידה שמציעה גם פתרון לרכב, גם מכשירים מוקשחים וגם מאריכי טווח), הייחודיות של המוצר שלה לרכב (כזכור, 25% מהצרכנים מעדיפים פתרון לרכב) ובעזרת המפעילות הסלולריות הגדולות שמציעות את המוצרים שלה, תצליח ‘לכבוש’, בתור התחלה, 5-6% ממכשירי ה-PoC החדשים בלבד .

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא image-1-1024x541.png
[תוצאות ותחזית מכירת מכשירי רדיו (בירוק) ומכשירי PoC (בכחול)]

כלומר, אני מעריך שעוד שנה-שנתיים סיעתא תמכור סביב 25,000 מכשירי UV350 במחיר של 1,000$ ליחידה פלוס תוספות, 25,000 משכירי PoC מוקשחים במחיר של נאמר 250$ ליחידה ועוד סביב 25,000 מאריכי טווח (חלקם הגדול כתוספת למכשירי ה-PoC וחלק נוסף כמוצר עצמאי) ב-500$ ליחידה. סך הכל מכירות של סביב 45 מיליון דולר. אגב, גם המצגת של סיעתא(מצורפת למטה) מדברת על פייפליין מכירות נוכחי של 42 מיליון דולר, במטרה להגיע ולשמר פייפליין של מעל 100 מיליון דולר.

להערכתי שיעור הרווח הגולמי אליו תגיע סיעתא בשנה הקרובה הוא בערך 35% שלאחריו יש לנו הוצאות הנהלה וכלליות של בערך 8 מיליון דולר – רובן עלויות שלא יצטרכו לגדול משמעותית עם הצמיחה, כך שנוצר מינוף תפעולי.

לכן, על מכירות של 45 מיליון דולר נקבל רווח גולמי של בערך 15.75 מיליון דולר ו-EBITDA של בערך 7.75 מיליון דולר. גם הרווח הנקי יהיה דומה למספר הזה מכיוון של סיעתא יש מגן מס יפה (הפסדים צבורים של כ-33 מיליון דולר), מזומן נטו של כ-5 מיליון דולר (כך שההוצאות מימון אפסיות) ומעט נכסים קבועים (כלומר- מעט פחת).

סיעתא נסחרת כיום בנאסדק סביב 15 מיליון דולר או 10 מיליון נטו ממזומן (כלומר -Enterprise Value/EV של 10 מיליון דולר). אם אני צודק בהערכות שלי ולא כולל חלום האפליקציות, אז גם אם נלך לפי מכפיל EBITDA ממוצע בתעשיה וגם אם נלך לפי מכפיל הכנסות – נקבל שסיעתא שווה בערך 90 מיליון דולר לפי המכירות והרווח שתעשה בשנת 2021, בערך פי חמישה משווי השוק הנוכחי, ועם המשך פוטנציאל צמיחה.

בנוסף, אני חושב שקיים סיכוי סביר שסיעתא תצליח להגשים את המטרה שלה ולמכור מוצרים בכ-100 מיליון דולר בשנה. זה יוצא בסך הכל כ-100 אלף מכשירים בשנה בשוק של כ-6 מיליון מכשירים שצומח במהירות, עם מעט תחרות וכאשר סיעתא היא היחידה עם שמוכרת מכשיר לרכב, מכשיר מוקשח וגם מאריך טווח) וזה אפילו בלי לדבר על פוטנציאל האפליקציות. בתרחיש זה הרווח הגולמי של סיעתא יכול להגיע לכ-35 מיליון דולר, והרווח התפעולי יהיה בערך 25 מיליון דולר, הרבה יותר משווי השוק של החברה כולה. במקרה כזה שווי השוק של סיאטה יכול גם בקלות להגיע ל-250 מיליון דולר, ואני לא חושב שאנחנו מדברים כאן על עתיד רחוק אלא אפילו על 2022 או 2023.

קיימות אגרות חוב להמרה אך ככל שבדקתי – לחברה יש זכות לפרוע אותן ואני מניח שתעשה זאת במזומן. לחברה יש גם כתבי אופציה ((Siyata Mobile Warrant-SYTAW), כלי השקעה שאני אוהב, במחיר מימוש 6.85$ ל-5 שנים. במקרה של סיעתא אני חושב שגם המניה וגם כתב האופציה מעניינים. את כתב האופציה יותר קשה להשיג ורוב ההחזקה שלי במניה.

כדי לחשב את ההשפעה של כתב האופציה בניתי גיליון שמחשב את התשואה לפי שווי שוק בהנחה מחמירה של דילול מלא מהרגע הראשון , (כלומר שכל מחזיק כתב אופציה ימיר אותו למניה בשניה שהמחיר יעבור את ה-6.85$, למרות שהנחה הרבה יותר סבירה תהיה שכל המשקיעים בכתב האופציה יחכו לרגע האחרון עוד 5 שנים ועד אז לא יהיה דילול). זו התוצאה:

אתם יכולים לשחק עם המספרים ולהתאים את המחירים למחיר הנוכחי בגיליון המצורף:

כפי שניתן לראות – אם אני צודק בהערכות שלי ההשקעה בסיעתא תוכל להניב תשואה של מאות ואף אלפי-אחוזים (בכתב האופציה). פוטנציאל כזה לדעתי מצדיק קפיצה לנאסד”ק

חומרים נוספים:

זוהי שיחת הועידה של סיעתא שהתקיימה ב-29.10.2020, עם מעבר על המצגת החדשה והסבר על פעילות החברה:

מצורפת אנליזה של Fundemental Research Corp על סיעתא, כדי לתרגם את מחיר היעד באנליזה (90 סנט קנדי) למחיר המניה הנוכחי יש להכפיל ב-145 (היה איחוד מניות 145 ל-1) ולהמיר מדולר קנדי לאמריקאי. יוצא שמחיר היעד שניתן מקביל לכ-105$ כיום- פי 20 מהמחיר הנוכחי. אמנם זו אנליזת ‘סל סייד’, אבל היא נותנת כיוון למה אפשר לצפות.

דוחות מחקר על תעשיית ה-Push To Talk ו-PoC:

אני כעת בשלבי סיום של מאמר שאפרסם עוד כמה שעות בבלוג באנגלית !

הכותב בעצמו ו/או באמצעות קרן ארביטראז׳ ואליו מחזיקים במניות ובכתבי אופציה של SYTA ושל אקסל סולושנס. האמור אינו מהווה הצעה להשקעה בנייר ערך או הזמנה להשקעה בקרן.
התוכן כפוף למדיניות הגילוי הנאות וזכויות היוצרים של האתר.

Print Friendly, PDF & Email

77 מחשבות על “סיעתא מובייל (Nasdaq:SYTA) – חברה קטנה, בוסטר גדול לתיק ההשקעות”

  1. מאוד מעניין ותודה. אני רק לא מבין משהו מרכזי. אמנם מדובר בחברה קנדית אבל תכלס היא התרסקה.
    היא היתה לפני פחות משנה בשער 48$ וקרסה לאזור 4$. זה לא קורה סתם שחברה מאבדת 90% מערכה.
    כמו כן, הדוח האחרון שלה לפני שבוע אמנם הראה צמיחה אבל לא זכה לאהדה רבה מדי בשוק.

    1. אהלן גיא! אפשר להתייחס לזה כאילו סיאטה היתה עד היום מעין “סטרטאפ”- היא הוציאה הרבה מאוד כסף כדי להגיע למצב של היום מבחינה עסקית, והמשקיעים אכלו הרבה חצץ בדרך וויתרו עליה.
      כיום כשאתה משקיע בחברה המצב שונה לגמרי- וגם אם זה עדיין לא משתקף בדוחות (למרות שניתן לראות את הצמיחה בארה”ב), אני מאמין שעוד רבעון- שניים זה כבר יהיה מובהק

    2. באוגוסט 2017 היא הגיע לשווי של 80 דולר למניה, ומאז רק צונחת. השאלה מה גרם לצניחה הזאת במחיר ב 2017 ומה השתנה דווקא עכשיו (למעט המעבר למסחר בנאסדק) שאתה מעריך שיגרום לשינוי המגמה?

      1. שלומי ארדן

        שאלה יפה נמרוד ואולי הנקודה שהכי חשוב להבין כדי להבין את הסיפור.
        סיעתא במשך שנים פיתחה מוצרים והייתה צריכה אישורים מאוד מורכבים ויקרים (type-approvals) מחברות הטלקום הגדולות כדי לפרוץ קדימה. זה תהליך מאוד ארוך (שנתיים-שלוש) ומאוד יקר (מיליוני דולרים) שלמעשה המשקיעים הקנדים ‘מימנו’.
        בינתיים המשקיעים בקנדה ראו חברה שמפסידה ועם הזמן פשוט התייאשו וכנראה ‘פספסו’ או פשוט לא האמינו שעכשיו לסיעתא יש את מה שהיא צריכה.
        תחשוב על זה ככה – זה כמו שעם השנים יישבר למשקיעים מחברה כמו אלקטריאון שיש לה רק חלום והיא תרד ממיליארדים לנאמר 20-30 מיליון כי נמאס להם שהחברה מספידה וכשהמניה יורדת – אנשי החלומות בורחים. ואז, כמה שנים אחר כך, פתאום כל מה שאלקטריאון חיכתה לו קורה והיא עומדת להיות שווה *באמת* מיליארדים (כמו שסיעתא תהיה לדעתי באמת שווה 80 דולר וצפונה) – פשוט כולם כבר התייאשו ואף אחד לא ממש עוקב! עכשיו תאר לך שאני מספר לך על האלקטריאון התאורטית הזו ב-30 מיליון שקל ואומר לך שהיא שווה מיליארד?

        אם אני צודק פה זה יתברר מהר. מרבעון לרבעון נראה קפיצות מהותיות בהכנסות ומעבר לרווח כבר תוך רבעון או שניים.

        1. משקיע מתחיל

          היי שלומי,

          האם אתה עדיין מאמין שלסיעתא יש סיכוי להיות במחיר מניה של 80 דולר וצפונה?
          נראה שהשוק בזמן האחרון לא מאמין הלשון המעטה.
          תודה!

          1. שלומי ארדן

            אם התחזית שלי נכונה היא בהחלט יכולה להגיע לשם, נראה את התוצאות הכספיות של הרבעון הראשון ונראה אם אנחנו בכיוון, בינתיים סיעתא כבר השקעה לא רעה ורק התחלנו

          2. משקיע מתחיל

            מה אתה מצפה לראות מסיעתא ברבעון הקרוב כדי להבין שהם באמת נמצאים בכיוון חיובי?

          3. שלומי ארדן

            היי משקיע, אני מצפה לראות בדוח הרבעון הראשון מעבר של סיעתא לרווחיות לראשונה (אירוע דרמטי בחברת צמיחה) או לפחות מאוד קרוב לכך והמשך צמיחה מרבעון לרבעון

  2. קודם כל זה בהחלט מפתיע, דבר שני עצם זה שיש לה קשר היסטורי לאקסל האגדית כבר מראה שיש פה הנהלה איכותית 😉 עניין המעבר לPOC כנראה עלול להיות טיפה מאתגר יותר מהצפוי, כיוון שמכשירי ה-PoC ברשת הסלולר הישנה (2G) לא היו אמינים כמו רדיו, דבר שייקח לשוק קצת זמן לעכל את זה כמו שרשמת. השאלה היא כמה זמן ?!
    עוד נקודה מעניינת שעלתה היא איך אפשר למדוד את כמות האיום שנשקפת דרך מוצרים זהים/ חדשים שיגיעו במהלך הדרך, אולי אפילו פיתוחים טכנולוגים יעילים יותר ולקינוח זה יהיה מעניין לראות איך היא תנהל ותתפעל את המעבר מישראל לארה”ב. תענוג כל פעם מחדש לקרוא את המאמרים 🙂

    1. שלומי ארדן

      תודה שחר!
      אני חושב שברגע שלמפעילות הסלולריות עם עשרות אלפי אנשי מכירות יש את כל האינטרס בעולם למכור את המכשיר – הם יחנכו את השוק הזה ממכירה למכירה (וכל מכירה יכולה להיות עשרות-מאות וגם אלפי מכשירים).
      לדעתי זה ירוץ קדימה מאוד מהר!

  3. מהחברות ששווה להחזיק ל-25 שנה קדימה בלי לחץ. חברה קלאסית להחזקה לטווח הארוך בלבד, מי שינסה לעשות כאן סיבוב יתרסק.
    גילוי נאות!
    מדובר בחברת הזנק! כלומר הסיכוי-סיכון כאן מטורף לחלוטין: יש כאן שתי אופציות בלבד או שווי של מאות מיליונים של דולרים או שווי של שלד בורסאי. (התרסקות)

    להערכתי האיום הגדול ביותר על החברה מגיע מהתעשייה האווירית בישראל שמפתחת פתרונות דומים וגם GE ואפילו גוגל בכיוון.
    השאיפה של כולם בתחום היא להפסיק או להוריד למינימום האפשרי את השימוש בטכנולוגיות הישנות ובשנת 2025 ולעבור לפתרונות 4 ו5 G אמינים, בעלי הצפנה חזקה.
    שלומי תודה רבה על הניתוח.

  4. yinonarieli

    היי שלומי,

    סקירה מצוינת על חברה מעניינת עם פוטנציאל גדול. גם הנקודה התמחורית בה אתה מציג אותה נראית מעניינת אחרי ירידה משמעותית במחיר המניה והגעה של החברה לבשלות יותר טובה מזו שהייתה בעבר.

    אני מצטרף לכותב התגובה לפני בכך שחשוב לדעתי להדגיש גם את הסיכונים עבור הקוראים, במיוחד אלו שאינם בעלי ניסיון עם חברות בממדים כאלו קטנים.

    מבלי להיכנס לכל העניינים הטכנולוגיים (האם זה דווקא הכיוון אליו ילך השוק וכיו”ב), כדי להיות רווחיות, החברה צריכה להגדיל את המכירות לטווח שבין 22-25 מיליון דולר, שזה כפול מקצב המכירות הנוכחי שלה. יכול להיות שזה יקרה, אבל השאלה היא מתי. בדרך יש המון אתגרים ולא מעט מתחרות ומוצרים (ראו כאן מוצרים מאושרים על ידי ה-firstnet https://www.firstnet.com/devices/phones.html ), חלקם של חברות גדולות וחזקות עם היכרות רבות שנים עם חברות התקשורת האמריקניות. בנוסף, גם תחום הטלפונים הניידים התפתח מאוד, כולל התשתית, ירידת מחירים, וגם שם יש תגמול לחברות התקשורת על מכירת מנויים חדשים.

    זה לא אומר שהחברה לא תצמח – אני מניח שהיא תמכור עוד בעתיד, אבל אם המכירות לא יצמחו בצורה משמעותית כבר בעתיד הנראה לעין, אז בעוד שנה היא שוב תזדקק לגיוס כספי ולדילול המשקיעים. צמיחה חזקה משמעותה חתימה על הסכמי מכירה חדשים בהיקפים גדולים ובשנה האחרונה לא ראינו כאלו (היו כמה הסכמים בהיקף מצומצם יחסית), כך שצריך לקחת בחשבון שלא תהיה קפיצה אדירה כבר בשנה הקרובה (אלא אם יש למישהו מידע שכולנו עדיין לא יודעים, כמו הסכם גדול שכבר נחתם בראשי תיבות ועדיין לא פורסם).

    הלוואי והעתיד יהיה ורוד והמכירות יזנקו ל-45 מיליון דולר כבר בשנה הבאה וכל מחזיק המניה יגדילו את כספם פי 5, אבל מניסיונך הרב אתה יודע שתחזיות של מנכ”לי חברות הן לרוב אופטימיות יתר על המידה, וצריך לקחת את זה בחשבון.

    בהצלחה לכל המשקיעים במניה.
    ינון

    1. שלומי ארדן

      היי ינון, תודה וכיף שבאת לבקר!

      1. הסיכון כאן הוא שאני מפספס לחלוטין והם פשוט לא יצליחו להגיע למכירות שאני מצפה, זה ברור.
      2. אין מוצר מתחרה ל-UV350 אצל ה-Carriers, כולל FirstNet, אתה מוזמן לבדוק. גם אין מוצר מתחרה שבא עם בוסטר שמותאם ספציפית אליו (אין שום חפיפה בין התחרות בבוסטרים לבין המכשירים למרות שזה בוודאות מוצר משלים שנרכש יחד, וחשוב למפעילות שתהיה ללקוחות הגדולים שלהם קליטה אמינה אחרת יעברו רשת!)
      3.. אתה גם צודק שצריך בערך 22-25 מיליון דולר של מכירות בשביל זה, אבל האם שמת לב שלחברה יש פייפליין נוכחי של 42 מיליון דולר? וזה לא פייפליין שנתי, זה מכירות בתהליך כרגע.
      4. אני מצפה שסיעתא תעבור לרווח תוך לא יותר מרבעון-שניים. לא צריך כאן מידע נוסף מעבר לפומבי – (שוב, פייפליין, בדיקות על התעשייה, חודש של מחקר ועוד)
      5.איפה הסתמכתי על תחזית של מנכ”ל?? אני חושב שהייתי הכי שמרן שאפשר להיות בלי להיות מגוחך. לדבר על המוצר הכי טוב בתעשיה (לדעתי) והיחיד אצל המפעילים הגדולים ועם בוסטר מותאם ולהעריך שהוא יתפוס נתח שוק של 5-10% מהמכירות החדשות בלבד! בלי מעברים מהרדיו ובלי תחלופה בכלל (!!!!) של מוצרים קיימים זה הכי שמרן שאני יודע להיות, אתה מוזמן להיות יותר שמרן ממני! אבל אל תופתע אם תפספס כמה הצלחות בדרך

      1. כמה סיכונים שאני מרגיש שהתפספסו:
        1. PoC כבר קיים שנים, אנשים ציינו כאן את מירס ודומיו, אין שום בעיה טכנולוגית לבצע את זה ועובדתית במהלך השנים אנשים לא נטשו את הרדיו מסיבות שונות שלא בהכרח כאן המקום לדון בהם.
        2. חברות גדולות מעוניינות במוצר שיש לו “אבא ואמא” גם אם סיעתה מספקת מוצר שובר שוק מבחינת מחיר הם לא יגעו במוצר עם מקל ויעדיפו מוצר יקר יותר שמגיע מחברה מוכרת ובעלת היסטוריה של אמינות גדולה (נניח מוטורולה שדי שולטת בשוק) – העדפה הזאת תעצם אם כבר יש להם תשתית לשידורים מבוססי רדיו (כי אז העלות החודשית של הסים הופכת למשקולת חודשית פר מכשיר,מה שלא ברור בכלל שיהיה זול יותר מטיפולי תשתית תקופתיים על ידי עובדי קבלן…)
        3. כציוד תקשורת שהדגש שלו הוא אמינות ובטיחות, לא אתה ולא סיעתה הצגתם איך הם מתמודדים עם סוגיית האבטחה שהיא קריטית לפני אימוץ המוצר שלהם (מעבר ללציין שהמכשיר “מאובטח”) – מכשיר שלא יעמוד בדרישות מצד האבטחה לא יאומץ על ידי שום גוף גדול.
        4. היום עולם הPoC עובר תזוזה לכיוון של PoC מעל אפליקציה, הדור ה5 רק יאיץ את המגמה, מה זה אומר? זה אומר שיוכלו לפתח פתרונות *תוכנה* (מקסימום יוסיפו אביזר חומרתי לטלפון שהוא זול עשרות מונים מפיתוח מכשיר סלולרי) שהם זולות משמעותית מכל פתרון חומרה שהוא.
        מה שייתר את השימוש בחברות כמו סיעתה – כלומר לטווח הרחוק החברה הזאת תהיה חייבת לבצע פיווט משמעותי מאוד שלמעשה יוריד ממנה את כל הייתרונות שמנית,
        5. מודל המכירות שלהם בעייתי, הם מרוויחים רק ממכירת המכשיר, אני לא רואה עולם בו אנשים מפתחים אפליקציה ייעודית למכשירים שלהם כל עוד השוק הוא כל כך קטן שם, מכירה חד פעמית לא תניב מספיק רווחים, הם צ’יק צ’אק יאלצו להשקיע הון! במו”פ למעבר לדור החמישי (ייצור חומרה זה דבר שעדיף להתרחק ממנו אא”כ יש לך כיסים מאוד! עמוקים).

        * אין לראות בתוכן תגובה זאת ייעוץ בשום צורה.

        1. שלומי ארדן

          תודה מאיר, תגובה יפה
          1. מירס זו השוואה בעייתית כי מירס בישראל זו גם רשת וגם כינוי למכשיר. היום כשאתה קונה מכשיר ‘מירס’ בישראל אתה מקבל מכשיר של סיעתא.
          2. ברור שהם יעדיפו מוצר עם ‘אבא ואמא’ אבל מי צריך יותר אבא ואמא מאשר חברות כמו AT&T , Firstnet או VERIZON מהם אתה מקבל את המכשיר? שים לב שהתחרות של סיעתא בתחום הפוש טו טוק בסלולר הוא בעיקר מול חברות לא מוכרות או סמסונג שלוקחת מכשירי דור קודם ו’מקשיחה’ אותם.
          לגבי התחרות מול מוטורולה – מוטורולה מציעה מוצר נחות טכנולוגית וכל מה שיש לה זה ה”שם” שלה. כמה זמן זה יחזיק? לנוקיה זה לא עזר, והפער שם היה יותר קטן מאשר הפער בין רדיו לסלולר.
          אגב – התשובה המתבקשת שתענה היא שמוטורולה תפתח מוצר PoC משלה – אני חושב שזה פשוט לא יקרה. זה פשוט יגמור לה באותו רגע את כל העסק שהיא בנתה במשך עשורים, ולכן היא תעדיף להגן על מה שיש לה כמה שהיא יכולה. הרי מה אכפת לה? בכל מקרה יש צמיחה גם ב-LMR וגם ב-POC בינתיים.
          3. אני חושב שאתה ממש לא מעריך כמה זול זה סים חודשי לעומת הקמת רשת רדיו. רק לסדרי גודל – הקמת רשת רדיו יכולה לעשות 10-20 מיליון דולר, עלות שבכלל לא קיימת כשאתה עובד ב-PoC. גם בתחזוקה ובעלות המכשירים הגבוהה יותר אני מרגיש שאתה ממעיט מאוד, זה לא עולה עשרות דולרים כמו סים אלא עשרות ומאות אלפי דולרים בקלות.
          4 אני ממש לא מסכים איתך. שום עובד שצריך את הטלפון שלו, בטח לא כוחות הצלה, לא ייקח אייפון ויחבר לו איזה כפתור Bluetooth מעפן . למה שהוא יעשה את זה? זה בוודאות יעבוד גרוע, המכשיר לא מיועד לעבודה בשטח מבחינת אבק, טמפרטורה (תשאיר אייפון בשמש 5 דקות תראה מה יקרה לעומת מכשירים עמידים בחום וקור), מכות , זה עולה הרבה יותר כסף , אין כפתורים פיזיים ועוד.
          5.אני חושב שאתה תראה מסיעתא מכשירי דור 5 כבר בשנה הקרובה. שוב אני מוצא את עצמי מסביר – זו לא חברת סטארט אפ שמגייסת כספים לפיתוח מכשיר, זו חברה שכבר פיתחה והוציאה כמה קווי מכשירים שעברו בדיקות מחמירות. למעשה, זו החברה הישראלית היחידה אי פעם (והיו הרבה) שהצליחה למכור מכשירי סלולר שפיתחה. אז בכל זאת, מגיע להם הרבה מאוד קרדיט.

          תודה על התגובה המושקעת, הכי טוב שנחכה ונראה איך הדברים מתקדמים!

  5. שלומי,
    כרגיל תודה על המאמץ ובהצלחה עם ההשקעה.

    אני לא קראתי את כל הניתוח הפיננסי, אני מתמקד במוצר עצמו לרגע.
    לעניות דעתי, שוק הסלולר ומוצרי הרכב עתיד לעבור מהפכה ענקית עם הכניסה של דור 5,
    וכל מה שנראה היום שקשה לעשות על הטלפון האישי בצורה טובה, יבחן מחדש, וכן הרבה מעבר.

    שוק כ”כ דינאמי הוא לא בהכרח בשורה טובה למוצר כ”כ ספציפי/ייעודי, כי קשה כרגע לצפות את האלטרנטיבות שיבואו.
    אני לא רואה סיבה (טכנולוגית) עקרונית למה בדור 5, פונקציה מהסוג של קשר לא תוכל להיות חלק מכל טלפון חכם, או אפילו מובנית ברכב החכם.

    בעיני – מכשירים ייעודים כאלה כמעט בטוח ייעשו obsolete מתישהו בעתיד, וזו רק שאלה של מתי.
    זה מזכיר כל מיני מכשירי stand alone אחרים שנעלמו מהעולם כמעט לגמרי – GPS-ים, מחשבים לרכב וכו’. אפילו צה”ל וויתר על המירסים בסופו של דבר ועבר לסמרטפון. פשוט קשה לדעת איך השוק הזה יתפתח.

    בכל מקרה מניח שלא תסכים איתי, ומקווה שההשקעה תשתלם!

    1. שלומי ארדן

      היי עידו, תודה!
      לגבי 5G – אני בטוח ש-UV350 יותאם ל-5G בעתיד הקרוב.
      לגבי האפשרות הטכנולוגית של המוצר וכו’ – אני מעריך שאין מניעה לפתח מוצר דומה אבל קודם כל זה ייקח כמה שנים וכמה מיליונים טובים (שסיעתא כבר הוציאה), ודבר שני – כדי להיכנס לתוך ה-Carriers הגדולות ובמיוחד FirstNet אתה תהיה חייב שוב להוציא מיליוני דולרים ועוד כמה שנים (כמו שלקח לסיעתא).
      כלומר תהיה צריך להשקיע סכומים גדולים על שוק שהוא יחסית קטן (בטח לשחקנים הגדולים) ולחכות נאמר 5 שנים עד שיהיה מוצר מקביל, שנים בהן UV350 כבר תכבוש את השוק.

      זה בערך כמו שתגיד שאתה יכול עכשיו לפתח טלפון מקביל לסמסונג הנוכחי, אבל השוק לא מחכה לך ואל תצפה שתצליח להחזיר את ההשקעה.

      1. Shahar Elyashiv

        אני לא בטוח שיש צורך לבנות מכשירים כאלה עם התאמה ל5G.
        אם אתה מכיר צורך כזה בסיעתה אשמח להבין אותו.
        5G הרי מאפשר העברת נתונים בסדרי בסדרי גודל יותר מהר מה4G, אבל הטווחים שלו קצרים יותר והוא פחות אמין (למהנדסים – אורך גל קצר יותר ולכן לא מבצע עקיפה).
        והרי לא בטוח שבעתיד הנראה לעין יבטלו את רשת ה4G בדיוק מהסיבה הזו.
        אז אם אתה לא צריך רוחב פס מטורף, ואתה צריך אמינות, למה שתתאים את המכשיר ל5G?

  6. שלומי, נשמע רעיון מעניין מאוד! סחטיין
    אני לא כל כך בטוח שאני מבין את ההבדל בין המכשיר הייעודי UV350 לבין מכשיר סלולרי סטנדרטי. מה מונע מלקוחות פוטניצאלים לחבר מכשירי סלולר פשוטים (שיואמי לדוגמא) ומה היתרון של הUV350 על פניהם?

    1. שלומי ארדן

      תודה עידן. זו שאלה שחוזרת על עצמה אז אני אנסה לסכם!
      1. קיים צורך אמיתי במכשירים שמיועדים לעבודה, עם כפתורים פיזיים ושמותאמים ל-Push-to-Talk. זו לא דעה, זו עובדה. השוק הזה בצמיחה מטורפת אפילו ברדיו.
      2. ל-UV350 יש אנטנה חזקה שמחוברת לשמשה של הרכב, הקליטה שלו חזקה בטח ובטח עם הבוסטר שמותאם לו.
      3. UV350 מותאם ל-Band14 שזה תדר שמיועד לכוחות הצלה ומיועד במיוחד להיות אמין וזמין בשעת חירום.
      4. המיקרופון מבודד הרעשים של ה-UV350 והרמקול המאוד חזק מיועדים לסביבת עבודה, תחשוב שאתה באמבולנס וחולה צועק מאחורה, באוטובוס עם ילדים, בניידת עם עצור שמשתולל, מה תעשה תשים את האייפון שלך על ספיקר? תחבר אותו ל-Car Kit שהיא מיצרן אחר? איך תדבר עם ה-Dispatch תרים להם טלפון תחכה שמישהו ירים את השפופרת??
      5. אפשרויות ניהול הצי, החיבור לרכב (Blackbox), זמינות תמידית שלא תלויה בסטנד מעפן לטלפון, בסוללה נטענת וחוט מטען מרוט. יש ל-UV350 גם מגן שמש נחמד אגב.

      בקיצור זה כמו לשאול למה יש אמבולנסים במקום שהחובש יביא את האוטו הפרטי שלו ישים את החולה בבגאז’ (מה שטכנית יעבוד, ואפילו יחסוך איזה מיליון שקל על אמבולנס) או למה יש רכבי משטרה אם לשוטרים יש רכבים – כי צריך כמו שצריך רכבים מותאמים ספציפית לעבודה, צריך מכשירים שמותאמים ספציפית לעבודה.

      1. תודה שלומי על התשובה המפורטת!
        ואני מבין שלמרות שאין מורכבות טכנית גדולה לבצע את התאמות החומרה מצד חברות סלולר אחרות כדי לענות על הuse case הזה, יהיה להם קשה להתחרות במוצר בגלל הצורך באישורים מהמפעילות בארה”ב שלוקח שנים לקבל?

        1. שלומי ארדן

          בכיף עידן!
          גם אם אין כאן פיצוח של האטום – לפתח מכשיר כזה שעובד טוב עולה מיליונים ולוקח הרבה מאוד זמן. לא הייתי מזלזל גם במורכבות הטכנית, פשוט מרק עצמו והצוות שלו הם עם עשרות שנות ניסיון בעולמות האלה בכל מיני סטארט אפים ויוזמות שונות. זה לא מובן מאליו.
          בכל אופן גם אחרי הפיתוח של מוצר שהוא אמין ברמה של כוחות ביטחון – תהיה צריך להוכיח למפעילות שהוא עד כדי כך אמין ושהוא מוצר שמתאים עבורם. זה תהליך שלוקח שנים ועולה מיליונים.

  7. שלומי ארדן

    איזה תזמון! סיעתא מודיעה על כניסה ל-Fleet Complete – חברת תוכנה מובילה לניהול צי.
    התוכנה שלהם עכשיו fully integrated ל-UV350 והם יוצעו יחד ללקוחות עם דגש ל-500,000 אוטובוסים צהובים!

    מעבר למכירות החומרה, פוטנציאל התוכנה של סיעתא עצום!

    https://finance.yahoo.com/news/siyata-mobile-fleet-complete-firstnet-120000578.html

  8. היי, אשאל גם כאן: חברים, אשמח להסבר קטן. בטבלה של שלומי הוא הציג את שווי השוק של החברה אל מול שווי המניה. להבנתי כשהחברה שווה 10 מיליון והמניה 3 דולר (נניח) אז כשהחברה שווה 100 מיליון המניה שווה 30 דולר. ואילו בטבלה נראה שלא נשמר היחס. מה אני מפספס ולא יודע? תודה

  9. הי שלומי,
    תודה רבה על הצגת החברה והניתוח המפורט שלה, ללא ספק יש כאן פוטנציאל ויחס סיכוי-סיכון טוב על פניו.
    יש לי כמה שאלות-
    1. איפה מצאת את חלוקת המכירות\הכנסות לפי אזור גיאוגרפי? לא הצלחתי למצוא את זה בדוחות. איך אתה יודע שהחברה כרגע מתמקדת במכירות בארה”ב ויותר מההכנסות שלה מגיעות משם ולפני כן התמקדה יותר בישראל וכו?
    2. המכירות של החברה צמחו מ- 2014 ועד לשיא ב- 2017 של 17.7 מיליון דולר קנדי, ומאז ירדו למעט השנה שכנראה יחזרו לעלות. אתה יודע מה הייתה הסיבה לירידה במכירות? מדוע עכשיו החברה לפני “הזינוק הגדול” במכירות לעומת המצב שהיה ב- 2017 שהגיעה לשיא של כמעט 18 מיליון ומאז ירדה? כלומר מה השתנה עכשיו שאתה צופה שהמכירות ממש התרוממו שלא היה נניח ב- 2017?
    3. מעבר למכירות ונכון שהחברה מוכרת ומכפיל המכירות הוא סביר לחלוטין לחברת הייטק קטנה בטח בהנחה שהיא בצמיחה, אתה לא מוטרד מחוסר הרווחיות של החברה? אמנם יש רווח גולמי אבל החברה כבר שנים לא מצליחה לייצר רווח תפעולי או רווח נקי ובתכלס רק שורפת את הכסף שהיא מגייסת מההנפקות

    אני לא נכנס ממש לקטע העיסקי של החברה. רואים גם שיפור מסוים באחוזי הריווחיות של החברה בחצי שנה האחרונה ביחס לשנים קודמות, השאלה העיקרית לדעתי מה שונה עכשיו ב- 2020-2021 מהמכירות מהצמיחה והמכירות שהיו לה עד לשיא ב- 2017 שבסוף רק ירדו וגם לא לוו ברווחיות

    בכל מקרה אם הניתוח העיסקי שלך נכון ללא ספק שווי השוק זעום והחברה שגם כמעט אין לה חוב תהיה שווה פי כמה די בקלות, עם זה אני מסכים לחלוטין. השאלה זה למה היא דווקא עומדת לפני פריצת הדרך הגדולה עכשיו לעומת שנים קודמות כמו 2017 שכן היה לה שיא במכירות?

    תודה על התשובות והניתוח המאוד מעניין!

    1. שלומי ארדן

      היי אלי!
      1. תראה למשל עמ’ 36 לדוח השנתי האחרון.
      2. אם תראה בפירוט בסוף – הדברים הכי מעניינים בחברה שהם הכניסה ל-AT&T, FIRSTNET ו-VERIZON קרו מאמצע 2019 והלאה. גם קו הבוסטרים התחיל לעבוד חזק רק ממש עכשיו.
      3. המשוואה של סיעתא היא כזו – תניח מרווח גולמי של 35% והוצאות הנהלה כלליות ומחקר ופיתוח של בערך 7.5 מיליון. כלומר רווחיות תפעולית תהיה ממכירות של 21 מיליון. אני מעריך שנגיע לשם ממש בחודשים הקרובים. למה? בזכות הכניסה למפעילות והמוצרים החדשים.
      מקווה שזה מסביר!

  10. תודה רבה על הניתוח המעמיק.

    רציתי לשאול משהו:
    במערכת של הברוקר שאני סוחר דרכו (Interactive Brokers) יש קטגוריה של חווד אנליסטים. עבור המניה המדוברת יש חווד אחד שמדבר על מחיר יעד של 98.98 לפי מה שאני רואה, אך לא מצוין מי האנליסט.
    זה לא רחוק ממחיר היעד שאתה רשמת כאן (אם מתחשבים שבשני המקרים מדובר בעלייה ענקית) ולכן מסקרן אותי לדעת אולי זה מבוסס על החווד שלך שנניח נתת בעיתוי אחר שהביא לפער בין מה שמוזן שם למה שאתה רשמת פה?

    1. שלומי ארדן

      היי דני! אם תראה בסוף המאמר הוספתי כמה נספחים ואחד מהם זה אנליזה, אולי אותה אחת שאתה מתייחס אליה, שמדברת על מחיר יעד דומה (צריך לתרגם מהקנדי לאמריקאי פלוס איחוד ההון/מניות).
      מאז הייתה אמנם הנפקת מניות וזה משפיע, אבל מאז גם קרו הרבה דברים טובים.
      עכשיו כשהחברה עברה לנאסדק אני מעריך שנקבל עוד אנליזה או שתיים בקרוב.

  11. שלומי תודה על הניתוח המעולה!

    שאלה לי אליך
    לא הבנתי עדיין מה כלכך מיוחד במכשיר שלהם לעומת מכשירי PTT שיש כבר 20 שנה? כמו של מירס לדוגמא גם הם עובדים עם סים מה מיוחד פה? ההתאמה לרכב? למירס או מתחרות אחרות אין מוצר כזה?
    תודה

    1. היי שלומי, אני חוזר על שאלה שנשאלה קודם ואין מענה בינתיים. למיטב זכרוני מירס משתמשת בטכנולוגיה דומה. אתה יכול לעמוד על ההבדלים בין החברות? תודה

      1. שלומי ארדן

        היי יעקב!
        1. אתה צודק שגם מירס, שהפכה בהמשך להוט מובייל, השתמשה ברשת הסלולר כדי לספק בין השאר גם שירותי PTT. הם כבר לא עושים זאת כיום ומכשירי ה-PoC שנמכרים בישראל כיום הם ברובם של סיעתא.
        2. מירס הפעילה גם את הרשת וגם מכרה את המכשירים. זה לדעתי חיסרון משמעותי שכן היא מתחרה בכולם בניגוד לסיעתא שפשוט מספקת לכל המפעילות עוד דרך להפעיל כרטיסי SIM נוספים.
        3. לא היה למירס מכשיר לרכב שהוא כמובן מוצר הדגל של סיעתא.
        4. מירס פעלה בישראל בלבד.
        5. מירס שכאמור הפכה להוט מובייל לא התעניינה במיוחד ב-PTT ולא פיתחה את המוצר במשך שנים. מירס מעולם לא הציגה מכשיר 4G למשל שזו קפיצת מדרגה משמעותית עבור PoC!

  12. היי שלומי,
    תודה על המאמץ להנגיש עוד חברה.
    תן מבט על ננו דינמשן (NNDM) חברה מנס ציונה .
    אותו סיפור –
    מדפסות תלת מימד שכבר נמכרות ויש אביזרים שנמכרים באופן שוטף לאחר מכירת המוצר.
    גייסה כסף לפי 3 דולר למנייה בימים האחרונים .
    מזומן 100 מיליון .
    שווי שוק 150 .(אבל אני לא בטוח שזה התעדכן אחרי הנפקה)
    יש מצגת סהכ טובה לקבל תמונה.

      1. הי שלומי, איך אתה מסביר שגם ביום ירוק בוהק, למרות הודעה טובה אתמול ושיחת ועידה, המניה ירדה ומחזורי מסחר נמוכים.
        אם אירועים חיוביים מורידים אותה אז איך היא תפרוץ?

  13. שלומי, מתי אתה צופה לשינוי משמעותי בתפיסת השוק לגבי syta. אחרי דוחות הבאים או רק בעקבות הסכמים או עיסקאות משמעותיות?

    1. שלומי ארדן

      היי גיא! אם אני קורא את המפה נכון אני חושב שכבר בתקופה הקרובה ייתכן שנתחיל לקבל אינדיקציות לעסקאות וחוזים

  14. אופיר

    אהלן שלומי ותודה.
    יש לך הערכה למה גם בישראל וגם בקנדה המגמה הכללית היא ירידה במכירות בשנים האחרונות? האם יכול להיות שהיא ממצה את עצמה בשוק קטן מהר או שיש סיבה אחרת שנראית לך סבירה?

    1. שלומי ארדן

      היי אופיר, תודה!
      1. בישראל – אני לא צריך לספר לך ששוק התקשורת בעייתי מאוד בשנתיים האחרונות. מירוץ לתחתית במחירים. לא רק זה – אין לישראל תקציב מזה זמן רב וחלק מההזמנות בישראל תלויות תקציב. מעריך שהקצב יעלה.
      2. בקנדה – הקצב השנה כבר נראה מצוין, מעניין באמת למה ספציפית ב-2019 הייתה חולשה מסוימת

  15. היי שלומי ,
    נהנתי מאוד לקרוא את הניתוח שלך ! למדתי

    כמה שאלות :
    1. למה בעצם עד היום גופי ההצלה (או שאר הלקוחות הפוטנציאלים) לא הטמיעו מערכת תקשורת על גבי סלולר ?
    2. יש איזשהו עדכון לגבי מצב Pipeline של העסקאות , אנחנו כבר לקראת סוף השנה

    1. שלומי ארדן

      היי דוד – שאלות יפות!
      1. עד דור שני-שלישי בסלולר מערכות ה-POC היו פחות אמינות, עכשיו גם כשהן מאוד אמינות לוקח זמן לרכוש את האמון של כוחות הצלה – ובצדק.
      2. ראה את המצגת באתר שלהם שמתעדכנת כל הזמן!

      1. תודה רבה על התגובה המהירה וההתחייסות.

        שמתי לב כי צפי מכירות קטן ב25% ממצגת המשקיעים האחרונה. תוכל לספר ממה זה נובע ?
        1. הPipeline הוא צפי לסגירת עסקאות או אספקה שלי מוצר והכרה בהכנסה ? לאיזה תווך מדובר?
        2. ה31M$ שנמצאים כרגע בקנה, כמה מתוכם זה לוקחות ארה”ב?
        2. 25% – לקוח אחד או כמה לקוחות ?
        3. 25% – עסקאות שבוטלו או הפסידו ? למי ?

        מקווה שזה בסדר לדון בזה כאן

        1. שלומי ארדן

          היי דויד,
          1. הפייפליין לא קטן – זו המרה מדולר קנדי לאמריקאי, הפרש של כ-23%- זה כל ההפרש
          2. לפי מה שהחברה אמרה בשיחה האחרונה עם משקיעים המספר הזה הוא לא כל הפייפליין אלא רק הפייפליין של UV350! ולהבנתי גם זה רק בצפון אמריקה, יש עוד המון מלבד זה

  16. שלומי,
    מה ההבדל בין מנית SYTA ל-SYTAW ?
    ולמה אם אני מסתכל על המניה SYTA (דרך גוגל) אני רואה שב-6.11 המניה ירדה ל-0.1 דולר
    ואז זינקה ב-58,000 אחוז?

    1. שלומי ארדן

      היי עידו, SYTA זו מניה ו-SYTAW זה כתב האופציה שכתבתי עליו

      לגבי התנודות- היה איחוד מניות עם המעבר לנאסדק, כנראה שהמקור שאתה מסתכל בו לא התחשב בכך

  17. שלומי, אם אהבת וחקרת את התחום…יצא לך להכיר את frequentis? עוסקים בתקשורת למשימות קריטיות בתחום התעופתי. אם כן, מחשבות עליה?

  18. פינגבאק: סיכום שנת 2020! | השקעות ערך עם שלומי ארדן

  19. משקיע מתחיל

    היי שלומי,

    שאלה בנוגע להקצאת מניות שהייתה היום להפניקיס.

    האם אתה חושב שזה דבר חיובי? אני רואה את זה בתור הקצאת מניות בעשר אחוז פחות ממחיר הפתיחה שלה.

    כמו כן, הדבר מביא גם לדילול לבעלי המניות הקיימים נכון?

    אשמח לקבל תשובה,

    תודה.

    1. שלומי ארדן

      היי משקיע, אפשר לראות זאת לכאן או לכאן – מצד אחד דילול, מצד שני הבעת אמון מגוף מוסדי נוסף בדיסקאונט קטן מהמקובל.

      האמת – שתי הנקודות האלה פחות מעניינות אותי מכך שאפשר להבין בין השורות שהכסף מיועד לרכישת עסקים שזה משהו שאקסל למשל, קרובת המשפחה של סיעתא, עושה מצוין. בשנה האחרונה אקסל גם היא גייסה כסף כמה פעמים אבל זה לא הפריע לה להמשיך ליצור ערך ברכישות ולעלות.

  20. משקיע מתחיל

    היי שלומי,

    האם תוכל בבקשה להסביר לי כמה דברים על האופציה של סיעתא?.
    קראתי את הפוסטים שלך על האופציות אבל עדיין יש לי קצת חורים.

    כיום האופציה של סיעתא נסחרת ב-5.4 דולר.

    1. היכן אני יכול לראות איפה התוספת מימוש של האופציה ותאריך הפקיעה של האופציה?
    2. נניח והתוספת מימוש היא 5 דולר, ורכשתי את האופציה ב-5.4 דולר. אני יכול למכור את האופציה עד תאריך הפקיעה שלה? נניח האופציה עוד חצי שנה (לפני תקופת הפקיעה) תיסחר ב-11 דולר אז הרווח שלי הוא 11 דולר פחות 5.4?
    3. האם אמור להיות מתאם של 1 בין מחיר המניה לשווי האופציה? לפי הטבלה בפוסט שלך אכן כן.

    תודה רבה על העבודה המדהימה שאתה עושה עבור ציבור הקוראים!

    1. שלומי ארדן

      היי משקיע:
      1. תוספת המימוש ותאריך הפקיעה שמופיעים בארץ בכל אתר כלכלי לא מפורטים בחו”ל במאגר שאני מכיר. צריך ללכת להודעות החברה. המימוש הוא עד ספטמבר 2024 ותוספת מימוש של 6.85$
      2. אתה יכול למכור את האופציה ואתה יכול לממש למניה ולמכור אותה
      3. לא אמור להיות מתאם מדויק – בטבלה שלי חישבתי לפי שווי נאיבי של כתב האופציה אבל במציאות זה יהיה קצת שונה (אבל לא דרסטית)

  21. היי שלומי ,
    יש חברה מאד מעניינת בשם Norbit (נורווגית)הם מפתחים כל מיני פתרונות טכנולוגיים שונים לציי רכב משאיות ותקשורת לווינים .
    תן מבט(אולי תעשה חיבור) יש מצב שלחברות יכול להיות שיתופי פעולה מעניינים גם ברמת הפיתוח וגם ברמת השיווק .

  22. הי שלומי- אחרי הקפיצה היפה שהיא עשתה, איזה שער יהיה כדאי להיכנס לדעתך? 10?- 11? 12?

    1. שלומי ארדן

      אני מאמין בסיעתא לטווח ארוך, אני חושב שאם התוכניות שלה יצליחו אפילו חלקית יש פה פוטנציאל לעוד כמה הכפלות פה בשנתיים הקרובות. אישית – רק חיזקתי מאז הפרסום.

  23. שלום שלומי, קודם כל כמו שאני כותב בראשית כל תגובה, תודה רבה, על ההשקעה והמאמץ.
    אני מחזיק באופציות של סיעתא, וקיבלתי הודעה מהחברה שלי למסחר בני”ע שיש אירוע בנייר ואני צריך לענות עד ה24, יש לך מושג במה מדובר?
    או כל קורא אחר שיוכל להועיל לי.
    סימול: SYTAW

    תאריך התגובה 24/09/2025 לשעה 12:00

    את התשובה יש להחזיר במייל חוזר ל – [email protected]יש לציין: מס’ חשבון, שם מלא.

    במידה ולא נקבל תשובתך עד לתאריך הנקוב למעלה, תוזרם בחירתך כזו שמוגדרת כברירת המחדל

    הבהרות:

    · לתשומת לבך, במידה ובחירתך אינה ברירת המחדל (Default), תגבה עלות נפרדת של כ-50$*, וזאת בנוסף לעלויות שעשוית להיגבות על ידי הברוקר או סוכן ניירות הערך במועד קרות האירוע עצמו (דיבידנד/הצעות רכש/מימוש זכויות וכו’), וזאת על פי חישוב שנקבע על ידו, ביום האירוע או במועד סמוך לו.

    · יובהר כי סכום העמלות וחישובן נקבע על ידי הברוקר ועל פי ההנחיות לפיהן הוא פועל, ואי.בי.אי אינה אחראית לגובה העמלות או לאופן חישובן.

    · המידע הכלול בהודעה זו מובא לשם הנוחות בלבד, ומבלי שלאי.בי.אי. תהיה כל אחריות ביחס לתוכנו ו/או למידת נכונותו ו/או עדכניותו ו/או מהימנותו ו/או פרשנתו.

    באחריותך לבדוק את הנתונים הכלולים בהודעה זו מול הנתונים שפורסמו על ידי החברה המנפיקה. בכל מקרה של סתירה בין נתוני הודעה זו לבין הנתונים שפרסמה החברה המנפיקה, יגברו הנתונים שפרסמה החברה המנפיקה

    1. שלומי ארדן

      היי ירוחם – נראה שיש לברוקר טעות ושמעתי כבר על משקיע שזה קרה לו. תוודא שהוא לא ימיר לך את האופציות למניות

      1. הברוקר שלי זה IBI אני מבין שהוא גם הברוקר של הרבה מחברי האתר…..
        לענות לו שלא ימיר לי למניות?

  24. משקיע מתחיל

    היי שלומי,

    ראיתי באדגר שסיעתא פרסמה דוח שנתי.

    האם יש לך רשמים כלשהם על הדוח?

    תודה.

  25. היי שלומי,

    למה המותג על המכשיר UV350 הוא יונידן? מה הקשר?

    של מי הבעלות על התכנון של המוצר? מה מונע מיונידן למכור דרך מפיץ אחר?

    תודה על שיתוףהמידע ומחקר!

    1. שלומי ארדן

      היי אלי,
      ליונידן אין שום קשר ל-UV350 מלבד השם, המכשיר הוא לגמרי של סיעתא שמשלמת תמלוגים נמוכים ליונידן שהם שם דיי מוכר בתחום התקשורת

  26. היי שלומי בניגוד לשוק סיאטה בצלילה השבוע. יש סיבה מבוימת( אני לא מצאתי. תטדה

    1. שלומי ארדן

      היי ברוך, ככל הידוע לי אין סיבה, בסוף העסק קובע את הכיוון של המניה ונראה ששם הכיוון טוב

  27. הקורא

    ניתוח נהדר. כל הכבוד!
    עכשיו רק נותר שהעתיד יתאים לתחזית… 🙂

  28. Baruch Assus

    שבוע טוב, בסוף השבוע המניה התרסקה ביותר מ-24% , אני חיפשתי ולא ראיתי שהם הוציאו דוחות שנתיים או של רבעון 1 . יש הסבר הגיוני חוץ מהשהשוק המשוגע כרגע שמגיב ממש בקיצוניות במניות הקטנות לכל כתבה (היה איזה פירסום ב- WEBULL שהם בין החברות המפסידות). תודה.

  29. תומר איפרגן

    אהלן שלומי ,ביום שישי המניה ירדה 24% בנפחים דיי משמעותיים מסיור שעשיתי בכלל האתרים הכלכליים המובילים בנוסף לאתר המשקיעים של החברה לא הצלחתי לזהות שום ידיעה מרעישה ,מעבר לרכישה האחרונה שביצעו שבדרך כלל גורמת לירידת מחיר המניה אבל יש פערי זמן רציניים ואני מניח שסביר שזה לא בגלל זה …

    ידועה לך אולי הסיבה למימוש הזה ?

  30. https://quantisnow.com/insight/677328?s=s
    Siyata Mobile Inc. (the “Company”) is filing this Notification of Late Filing on Form 12b-25 with respect to its Annual Report on Form 20-F for the year ended December 31, 2020 (the “Annual Report”). The Company has determined that it is unable to file the Annual Report within the prescribed time period because it experienced unexpected delays in the Company’s financial statement closing process to be included in the Annual Report. The Company currently expects to file the Annual Report within the 15 calendar day extension period provided by Rule 12b-25.

    הם לא מפרטים מה בפועל הסיבה שבגללה הם צריכים את הארכת הזמן

    1. שלומי ארדן

      היי, הסיבה היא להבנתי הדיווח הנוסף הנדרש – ה-information statement שזה דיווח כבד מאוד שהם נדרשים לו לראשונה

להגיב על אלי לבטל

גלילה למעלה