העסקה בסומוטו מתקדמת

בקושי עברו שלושה שבועות מאז כתבתי על סומוטו והנה יצאה הודעה כי העסקה מתקדמת במתווה קצת שונה. המניה הגיבה להודעה בעליה של 15%. נעצור רגע ננתח בקצרה מה אנחנו צפויים לקבל.

אלו נתוני העסקה החדשה :

ראשית, קיימת הפחתה קטנה במחיר המכירה – 31.32 מיליון דולר במקום 36.72 מיליון דולר בעסקה המקורית, פלוס 48% מתוצאות פעילות החברה (כלומר – EBITDA) בחודשים אפריל ומאי בסך 1.3 מיליון דולר.

לפי התשלום הזה אפשר להסיק שה-EBITDA עמד על 2.71 מיליון דולר בחודשיים, קצב של מעל 4 מיליון דולר ברבעון לעומת 3.1 ברבעון המקביל אשתקד. יש לציין שהחודשיים האלה היו לפני העניין עם מיקרוסופט עליו הודיעו בתחילת יוני, ויכול להיות שהקצב ירד בתקופה הקרובה אך בכל זאת – 4 מיליון דולר EBITDA ברבעון זה קצב מטורף שמשקף לחברה מכפיל EBITDA של אחד ומשהו בניכוי מזומן.

לפי הגרסה החדשה של העסקה החברה תיוותר עם 38.4 מיליון דולר באם תושלם העסקה, פלוס החזר הלוואה של 7.5 מיליון דולר בשלוש השנים הקרובות.

בנוסף, קיימים תשלומים מותני ביצועים באם החברה תציג EBITDA של מעל 40 מיליון דולר בשלוש שנים- קצב של 3.33 מ’ ברבעון שמשקף ירידה של כמעט 20% מהקצב של חודשים אפריל ומאי 2019. מספיק שהחברה “תיגע” ברף של ה-40 מיליון וכבר תהיה זכאית לעוד 2.4 מיליון פלוס 50% מהEBITDA מעל 40 מיליון או 11 מיליון דולר, הנמוך מביניהם.

עצם העובדה שהעסקה מושלמת אחרי Due Dilligence של רוכש מראה לנו שכנראה המצב הוא לא קטסטרופה ושסומוטו ממשיכה בעסקים כרגיל. סומוטו גם מינתה לאחרונה סמנכ”ל כספים (לאחר תקופה ארוכה בה אסי, המנכ”ל, שימש גם כסמנכ”ל כספים) מה שגם כן מעיד שסומוטו חושבת על הטווח הארוך.

בשורה התחתונה, ככל והעסקה תושלם יהיו לנו בערך 1.9 שקל למניה בקופה של החברה, עוד 37 אגורות למניה שיתקבלו במהלך שלוש השנים הקרובות בגין הלוואת המוכר, פלוס עד 65 אגורות למניה כתשלום מותנה ביצועים. כלומר – בערך 2.2 ש”ח למניה (אם נהוון את ההלוואה) לא כולל תשלום מותנה ביצועים.

בנוסף, גם לשלד שיישאר יש שווי מסוים. העובדה שטננבוים וסול צבי קנו מניות בשוק לאחר ההודעה על העסקה בנוסח הקודם שלה גורמת לי לחשוב שיש להם תוכניות קונקרטיות להכנסת פעילות מעניינת לחברה. בכל אופן כשנערך מיזוג השלד עצמו שווה כמה מיליונים.

המניה קפצה היום ב-15% למחיר מניה של 195 אג’. המחיר כרגע משקף הנחה של בערך 15% לכסף הוודאי ככל והעסקה תושלם (מזומן פלוס הלוואה), אם לא מתייחסים לכל מיני בונוסים קטנים כמו התשלום מותנה הביצועים והשלד. לדעתי עדיין יש עוד בשר בהשקעה הזו.

הכותב מחזיק במניות סומוטו.

לחצו כאן כדי לקרוא את הפטור מאחריות
כל המוצג באתר זה הוא למטרות מידע בלבד. המידע המוצג אינו מקיף, אינו שלם, אינו מכיל גילויים חשובים או סיכונים הקשורים בהשקעות וכפוף לשינויים ללא הודעה מראש. המחבר אינו אחראי לדיוק או לשלמות או לחוסר הדיוק או השלמות של המידע המוצג. המחבר לא בדק או וידא מידע שהתקבל מצד שלישי שהוא עשוי להסתמך עליו. המידע אינו לוקח בחשבון מטרות השקעה ספציפיות או מצבים כלכליים ספציפיים של אדם כזה או אחר או ארגון כזה או אחר. המחבר אינו יועץ השקעות ואינו מנהל תיקים ואינו מציג את המידע בתור שידול או השפעה או בקשה או הצעה לקנות או למכור או להחזיק את ניירות הערך המוזכרים באתר. אין לראות במידע באתר הצעה או שידול לקנות או למכור או להחזיק כל נייר ערך או מכשיר פיננסי אחר. המחבר אינו אחראי בשום אופן לתוכן המידע, השמטות במידע, אי דיוקים, טעויות כאלה או אחרות. על כל משקיע להשלים בדיקה משלו לניירות הערך הנידונים. לפני ביצוע השקעה, על הקורא לבדוק השקעה זו עם היועץ הפיננסי שלו, עו”ד, ויועץ המס כדי לוודא שהשקעה זו מתאימה עבורו. לכותב עשויה להיות פוזיציה בניירות הערך המוזכרים והוא עשוי למכור או לקנות את ניירות הערך המוזכרים מבלי להודיע על כך מראש. השקעה במניות היא מסוכנת ועשויה לגרום להפסד כל ההשקעה. כל הפועל עקב מידע שקרא באתר זה, עושה זאת על דעתו האישית בלבד ונושא באחריות הבלעדית לכל פעולה בה ינקוט בהסתמך על המידע באתר זה.
Print Friendly, PDF & Email
Scroll to Top